IKSZ és a Hangya Közösség

 Szervezetünk fogad 9-12 osztályos tanulókat Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)

Jelentkezés: info@hangyakozosseg.hu

  • Kutyaházépítés: szezonális, a meghirdetett programokat oldalunkon hirdetjük meg.
  • Adományok pakolása, szortírozása: rendszertelen, adományok függvényében
  • Élelemgyűjtés: Minden hónap első szombatján adományt gyűjtünk a Dunakeszi Auchanban.
    Szervezetünk 8 éve végzi ezt a tevékenységet. A diákoknál nagyon népszerű a program.
    A szórólapozásban, élelem pakolásában, szortírozásban tudnak nekünk segíteni. 350 állatvédő állatvédő szervezettel vagyunk kapcsolatban. Az állatmenhelyek képviselői helyben veszik át a gyűjtést, így a személyes kontakt is megvalósul. Szívesen mesélnek munkájukról.
    A gyűjtésen mentett állatok, állatvédők is részt vesznek, színes programokkal is készülünk.
    A diákok segítsége számunkra nagyon hasznos, mint általában a nonprofit szervezetek, mindig önkéntes hiányban szenvedünk. A jogszabályok tekintetében délelőtt vagy délutáni műszakban lehet maximum 5 óra munkát vállalni (naponta).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hangya Közösségként 2010 óta működünk, közben 2015-ben alapítvánnyá, illetve közhasznú alapítvánnyá váltunk. Először csak tárgyi adományokkal segítettünk nagy létszámú vidéki állatotthonokat.
Az évek során tudatosult bennünk, hogy sajnos sokkal nagyobb szükség van a munkánkra, mint gondoltuk.  Jelenleg adományelosztó és ernyőszervezetként működünk. Országosan több mint 350 állatvédő szervezettel vagyunk kapcsolatban. A tárgyi adományok mellett szakmai, jogi segítséget is nyújtunk. Büszkék vagyunk a 2 éve tartó Kóbor állat megelőző Programunkra, ami több ezer állatnak segített. Több vállalat is csatlakozott munkánkhoz:
https://www.hangyakozosseg.hu/tamogatoink/

Hiszünk az összefogás erejében és a konfliktusmentes munkában.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység, és annak pedagógiai feldolgozása a jogszabályban meghatározott nyolc területen.

Az alapvető pedagógiai cél szempontjából fontos, hogy tevékenységtől függően, lehetőség szerint több területen (pl. három) és rendszeresen ismétlődő tevékenységekre épülve végezze a tanuló ún. kontaktóra (min. 40 óra) feladatait. lehet olyan terület, ahol indokolt az 50 óra egy fogadó intézménynél való teljesítés, míg más esetben nem. A változatosság mértékéről a koordinátor pedagógus a tanuló megkérdezésével, indokolt esetben a szülővel való konzultációt követően dönt.

A közösségi szolgálatot úgy kell beépíteni az intézmény életébe, hogy az a tanulók számára folyamatként, rendszeresen ismétlődő konkrét tevékenységként jelenjen meg. Például a konkrét tevékenységre fordítandó minimum 40 kontaktórát három tanévre elosztva, tanévenként nagyjából 13-14 órával tervezhetünk, ami folyamatában kb. kéthetente feltételez 1-2 órás elfoglaltságot. A rendelet arra is lehetőséget ad, hogy aki a közösségi szolgálatot nem tudja teljesíteni a 11. évfolyam végéig, rendkívüli esetben még az érettségi évében teljesíthesse a hiányzó óráit. Cél, hogy ne maradjon a 12. évfolyamra még teljesítendő óra, mert ez megnehezítheti az érettségire való felkészülést.